MUĞLA GASTRONOMİ TURİZMİNE GEKA DESTEĞİ

2023 yılı Güney Ege Kalkınma Ajansı (GEKA) Teknik Destek Programı kapsamında desteklenen, Muğla Valiliği ve MUTSO iş birliğinde uygulanan, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ve Ticaret İl Müdürlüğü’nün katkı sağladığı GastroMuğla projesi tanıtım toplantısı yapıldı.

Coğrafi işaretli ürünler odağında Muğla’da gastronomi turizminin geliştirilmesi amacıyla hayata geçirilen GastroMuğla projesi kapsamında, Coğrafi İşaret ve Gastronomi Turizmi Eğitimi de 9-10 Mayıs tarihlerinde düzenlendi.

Tanıtım toplantısıyla başlayan eğitim ve danışmanlık projesi MUTSO salonunda gerçekleştirilirken,  toplantıya Muğla Valisi İdris Akbıyık’ın eşi Sevim Akbıyık, GEKA Genel Sekreteri Özgür Akdoğan, MUTSO Yönetim Kurulu Başkanı ve GEKA Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Karakuş, ticaret ve sanayi odası başkanları, kooperatifler, tarımsal birlikler ve üretici kadınlar katıldı.

Tanıtım toplantısında, Muğla’nın coğrafi işaret almış veya aday ürünlerinin yer aldığı stantlar kurularak ziyaretçilere tanıtıldı.

Açılış konuşmasını gerçekleştiren MUTSO Yönetim Kurulu Başkanı ve GEKA Genel Sekreteri Bülent Karakuş, deniz, kum, güneş turizmi ile bilinen ve bu konumunu büyük bir güçle koruyan Muğla’nın, bunun haricindeki değerlerinin de hak ettiği yere gelmesi konusunda yapılan çalışmaları çok önemsediklerini vurguladı. Karakuş, “Muğla, medeniyetlere başkentlik yapmış köklü tarihiyle, antik kentleri ve ören yerleriyle, pek çok sporsal faaliyete uygun coğrafyasıyla,12 ay alternatif turizm faaliyetlerine uygun iklimiyle ve tabi ki eşsiz lezzetleriyle çok avantajlı bir konuma sahip. Muğla’nın 31 coğrafi işaretli ürününün 8 tanesi Odamız tarafından tescillenmiş olup, 7 ürün için daha çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Muğla’nın, sahip olduğu avantajlı koşullarda bilinirliğinin arttırılmasına ve güçlü bir Muğla markası oluşturmaya ihtiyacı var. Bu ihtiyaç doğrultusunda yapılacak her çalışmanın içerisinde yer almayı sürdüreceğiz” dedi.

İki gün süren eğitimde, Prof. Dr. Selçuk Burak Hasıloğlu, Dr. Öğretim Üyesi Emrah Köksal Zengin ve Hamza Kocatepe, gastronomik ürünlerin tanıtımı ve pazarlamasına yönelik öneriler, dijital pazarlama stratejileri, Muğla ilindeki coğrafi işaretli ve başvuru süreci devam eden ürünler, coğrafi işaretli ürünlerin markalaşması ve tanıtımı, coğrafi işaretli ürünlerde başarılı uygulama örnekleri, coğrafi işaret ve gastronomi turizmi entegrasyonu, bölgesel iş birlikleri ve ortaklıklar, coğrafi işaret temel kavramlar, başvuru, tescil ve denetim süreçleri, başvuru sonrası süreçler ve takibi, gastronomi turizmi nedir, gastronomi turizmi pazarının analizi, eğilimler ve pazarlama yaklaşımları, coğrafi işaretli ürünlerle birlikte gastronomi turizmi etkinlikleri geliştirme, Muğla’nın gastronomi turizmine entegre edilebilecek coğrafi işaret potansiyeli, gastronomi turizmi için özel lezzet rotaları önerileri konularında katılımcılara bilgilendirmede bulundu.

Muğla’nın coğrafi işaretleri ürünleri

Coğrafi işaretlerin dünya pazar büyüklüğü 200 milyar dolar, Avrupa Birliği pazar büyüklüğü 77.1 milyar avroluk bir bütçeyi oluşturuyor. Muğla’nın Avrupa Birliği Coğrafi işaret tescili alan Milas Zeytinyağı ve Milas Çekişke zeytini 2 ürünü bulunuyor. Proje konusu hakkında yapılan araştırmalar neticesinde, Muğla iline özgü çok çeşitli gastronomik ürün olduğu, Bodrum Mandalini, Fethiye Kaya İnciri, Fethiye Tahini, Kavaklıdere Cevizi, Köyceğiz Portakalı, Marmaris Yer Fıstığı, Marmaris Çam Balı, Milas Ekşili Köftesi, Milas Kanlı Kavurması, Milas Tepsi Böreği, Milas Vekilharcı, Milas Yağlı Zeytini, Milas Çaykaması, Milas Çekişke Zeytini, Milas Zeytinyağı, Muğla Göce Tarhanası, Muğla Köftesi, Muğla Saraylısı, Muğla Sulu Kebabı, Muğla Çam Balı belirlendi.

  • Her Hakkı Saklıdır © 2020 |
  • geka.gov.tr