JAPON SEYAHAT ACENTALARI, GEKA ÖNCÜLÜĞÜNDE GÜNEY EGE’Yİ ZİYARET ETTİ.

27- 30 Mayıs 2014 tarihleri arasında özellikle Bölge’deki alternatif turizm destinasyon alanlarına ziyaretler gerçekleştiren ekipte; Japonya’nın Türkiye’de faaliyet gösteren NOE Skytur yetkilisi Mamuro Yonezawa, Five Star Club Turizm yetkilisi Ryuichi Watanabe, HIS Travel Turizm tur geliştirme yetkilisi Eri Takahashi ile Tokyo Kültür ve Tanıtma Müşavirliği temsilcisi Etsuko Wada yer aldı.

Özellikle İstanbul ve Kapadokya güzergahında tur pazarlaması yapan 3 şirketin, Aydın, Denizli ve Muğla’da yeni turizm rotaları belirlemek için gerçekleştirilen gezi programı; termal sağlık merkezleri, antik kentler, Bölge’de öne çıkan kültürel ve doğal miras alanları ile turistik öneme sahip ilçelerin ziyaretinden oluştu.

27 Mayıs 2014 tarihinde Kuşadası’nda öncelikle Dilek Yarımadası Milli Parkı, Zeus Mağarası ve Anadolu köy yaşantısının karakteristik özelliklerinin temsil edildiği Çetin Maket Köyü’nü ziyaret eden ekip, buradan zeytin müzesine giderek zeytinyağı üretim tarihine kısa bir yolculuk yaptı. GEKA Genel Sekreteri Süleyman Alata, Kuşadası Kaymakamı Muammer Aksoy, Aydın İl Kültür Turizm Müdürü Nuri Aktakka ve Kuşadası TURSAB Bölgesel Yürütme Kurulu üyeleri ile Değirmen Restaurant’ta öğle yemeğinde bir araya gelinerek Güney Ege Bölgesi’nin alternatif turizm alanları ve rotaları hakkında görüşüldü. Gün içinde Karacasu’da Afrodisias Antik Kenti ile Karacasu çömlek evlerini ziyaret eden ekip, Tavas’ta ise Tavas Zeybeği gösterisini izledi.

Japon heyet, 28 Mayıs 2014 tarihinde balon turuyla Pamukkale’yi gezdikten sonra, saat 12:00’da Pam Thermal Otel’de Denizli Valisi ve GEKA Yönetim Kurulu üyesi Abdülkadir DEMİR, GEKA Genel Sekreteri Süleyman Alata, TURSAB Bölgesel Yürütme Kurulu temsilcileri ve basın mensuplarıyla bir araya geldi.

Japon heyetle görüşen Denizli Valisi Abdülkadir Demir, gazetecilere yaptığı açıklamada;  GEKA’nın öncülüğünde Denizli’de turizmi çeşitlendirerek alternatif turizm seçeneklerini turistlere sunmak istediklerini ve bu kapsamda çalışmalara başlayarak Japonya'dan bir heyeti ağırladıklarını belirtti. Pamukkale ve Karahayıt'ın en önemli avantajının termal sağlık turizmi olduğunu ve bunun canlanması adına çalışmalar yaptıklarını anlatan Demir, "Bizim için son derece önemli olan Uzak Doğu bölgesidir. Bu bölgeden kentimize turist getirebilmek için çalışma yapıyoruz. Başarılı olacağımıza inanıyorum. Sahip olduğumuz değerler bütün dünyanın merak ettiği değerlerdir. Özellikle Pamukkale ve Karahayıt'taki turizm alanlarını genişletmek istiyoruz. Bölgemizin tanıtımı açısından çok önemli bir çalışma olduğunu düşünüyorum" dedi.

Termal ve tarih turizmi konusunda İstanbul ve Kapadokya'yı tercih ettiklerini ifade eden  Mamoru, "Artık yeni bir rota belirlememiz gerekiyor. Bu yüzden buradayız. Biz dünden bu yana Pamukkale çevresinde inceleme yapıyoruz. Denizli'nin, sağlık ve kültür turizmi konusunda ayrıcalığı var. Biz bu ayrıcalığı avantaja dönüştürmeye çalışıyoruz dedi.

H.I.S Turizm tur geliştirme uzmanı Eri Takahashi ise, “Deniz, kum ve güneşin dışında Japon halkı farklı turizm türlerine ilgi gösteriyor. Japon tur operatörleri olarak müşterilerimizin Pamukkale’ye yoğun ilgi göstereceğine inanıyoruz. Şirince ve Kuşadası Milli Parkı da çok ilgimizi çekti. Muğla bölgesinde de Japonlar için çok ilginç destinasyonlar yaratacağımıza inancımız tam” dedi.

Japon heyet yemekli toplantıdan sonra gün içinde, Buldan’da geleneksel dokumacılık örneklerini gördü ve ardından Güney İlçesi’nde Pamukkale Şarapçılığı ziyaret etti.

Muğla’da devam eden tanıtım programının son iki günü Japon heyet sırasıyla; Saklıkent, Dalyan, İztuzu, Sultaniye Kaplıcaları, Bodrum  gibi öne çıkan turizm noktalarına giderken son olarak heyete Milas Çomakdağ’da temsili köy düğünü izlettirildi.