DENİZLİMİZİN EŞSİZ GÜZELLİKLERİNDEN BİRİ:TERS LALE

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

Hazreti İsa’nın çarmıha gerilişi sırasında boynunu büktüğüne inanılan Ters Lale bitkisi Hıristiyanlar tarafından kutsal sayılmaktadır. Müslümanlar ise boynunu büküp nektarlarını döktüğü için ‘ağlayan lale’ olarak da adlandırılan ters lale bitkisini hüznün sembolü olarak mezarlıklara dikmektedir. Van YYÜ Gevaş MYO Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevket Alp aslında Anadolu kültürüne ait olan ters lalenin Anadolu’dan 16. yy da Fransız bir botanikçi tarafından batıya götürüldüğünü belirtmektedir.

Dinsel ve kültürel öneme sahip bu bitkinin yetişme alanlarının sınırlı olması ekonomik değerini daha da artırmaktadır. Ters lale çiçeği Denizli’nin Bozkurt ilçesine bağlı Hayrettin köyünde ve civarında doğal ortamda yetişmektedir. Hayrettin köyü sakinleri ekonomik açıdan değere sahip olan bu bitkinin bilinçli üretimini yapıp ekonomiye kazandırmak istemektedirler. Nitekim ters lalenin planlı ve bilinçli bir üretim ile hem korunması sağlanacak hem de bölge ekonomisine katkı sağlanacaktır.  

  • Her Hakkı Saklıdır © 2020 |
  • geka.gov.tr